Restrukturyzacja małych gospodarstw

Show the MENU
31.05.2018

Dokumenty i informacje potrzebne do wypełnienia biznesplanu  i wniosku

Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosił termin kolejnego naboru wniosków w ramach operacji Restrukturyzacja małych gospodarstw. Wnioski przyjmowane będą w oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 czerwca do 17 lipca 2018 r.

      Każda z osób potencjalnie kwalifikująca się do tego programu  będzie musiała zgromadzić wiele dokumentów i informacji, które będą  niezbędne do prawidłowego wypełnienia biznesplanu oraz wniosku o przyznanie pomocy. Poniżej podaję wykaz najważniejszych:.

1)     dowody osobiste (wnioskodawcy, małżonka, w przypadku dzierżawy również osób wydzierżawiających grunty)

2)     dane z wniosku obszarowego z roku 2018

3)     informacje o zwierzętach (stan na 01.01.2018 – dane dostępne w ARiMR

4)     informacje potrzebne do sporządzenia obrotu stada (urodzenia, zakupy, sprzedaże, uboje, upadki) 

5)     informacje o numerach gospodarstw wydzierżawiających

6)     wypisy z rejestru gruntów

7)     informacje dotyczące planowanej produkcji zwierzęcej: liczba stanowisk

8)     system utrzymania zwierząt (ściółkowy, bezściółkowy)

9)     zakupy i sprzedaże obornika, gnojowicy, słomy

10) informacje o nawożeniu azotem w czystym składniku w kg/ha

11) dokumenty potwierdzające posiadanie samoistne lub zależne gospodarstwa (akt notarialny, umowa dzierżawy)

12) informacje o uprawach w plonie głównym na poszczególnych działkach własnych i dzierżawionych (rok 2018 i rok docelowy)  

13) informacje o budynkach gospodarczych wchodzących w skład gospodarstwa (rok budowy, powierzchnia, liczba stanowisk)

14) informacje o maszynach będących w gospodarstwie (rok produkcji, marka, model, typ, szerokość robocza, ładowność, moc itp.)

15) dane o inwestycjach w środki trwałe za co najmniej 80% wartości premii

16) dane o środkach obrotowych do planowanych zakupów za resztę premii

17) informacje o poplonach w 2018 roku i roku docelowym

18) zaświadczenie z urzędu skarbowego o prowadzeniu działów specjalnych produkcji (jeżeli dotyczy)

19) oferty cenowe (przy planowanym zakupie nowych maszyn)

20) informacje dotyczące sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o przyznanie pomocy

21) informacje o planowanej sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie w okresie docelowym

22) wstępny szacunkowy kosztorys robót (przy planowanych inwestycjach budowlanych)

23) informacja o ubezpieczeniu w KRUS.

Małgorzata Ziółkowska

Źródło: www.arimr.gov.pl